You are not logged in.

Navigation

Not Yet Registered?

Dear visitor, welcome! To use all features of this page, you should consider registering. If you are already registered, please login.

Information

Service

Top Foren

 »  7893 Threads / 118499 Posts

 »  5512 Threads / 74157 Posts

 »  5197 Threads / 84305 Posts

 »  5015 Threads / 59815 Posts

 »  3487 Threads / 42213 Posts

Dear visitor, welcome to CarsFromItaly.info. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

paddy

Tripel-As

  • "paddy" started this thread

Posts: 229

Date of registration: Sep 27th 2007

Location: Cölln

Auto: 147 2.0 TS

  • Send private message

1

Friday, March 27th 2020, 2:27pm

147 und Hecksüoiler

Moin moin,
ich hab da mal ne Frage zum Heckspoiler.
Fahre einen 147 2.0 TS der jetzt auf der BAB , kein Rückenwind , keine Talfahrt , nach NAVI so zwischen 112 und 115 KMH gependelt.
Nun mach ich das eigentlich nur mal so zu Test ob das Maschienchen auch noch voll im Saft steht.
Richtgeschwindigkeit auf der BAB sind so um die 180 nach Tacho, is in Echt eigentlich schon mal etwas weniger.

Jetzt meine Frage in einem anderne Alfaforum Shop gibt es einen schönen kleinen Heckspoiler.
würde ich gerne der Optik wegen verbauen.

Hat das Einfluß auf die Fahrdynamik?
Wenn es auf der Heckachse mehr Druck geben sollte - dann würde doch die Frontachse dazu entlastet werden?
Heißt das die Richtungsstabilität und Bodenhaftung wird sensibler?

Man muß mehr aufpassen?

paddy

Tripel-As

  • "paddy" started this thread

Posts: 229

Date of registration: Sep 27th 2007

Location: Cölln

Auto: 147 2.0 TS

  • Send private message

2

Sunday, March 29th 2020, 12:45pm

Von 99 Lesern keiner eine Idee?
Irgendetwas muß das Teil doch machen.
Oder doch nur Show?

Used tags

147, heckspoiler